Säkra meddelanden
Har du fått en avisering om att du har fått ett säkert meddelande från oss? Här kan du läsa om hur tjänsten fungerar.
Nu kan anställda i Rättviks kommun skicka meddelande med känslig eller konfidentiell information på ett säkert sätt via tjänsten Sefos. Tjänsten finns för att skydda dina uppgifter så att endast du och din handläggare har tillgång till dessa.
Handläggaren som skickar meddelandet till dig kan behöva ditt personnummer. Detta för att endast du ska ha behörighet att ta del av meddelandet. Du får en avisering via e-post eller sms från noreply@rattvik.se om att du har ett meddelande att hämta, men innehållet i själva meddelandet ser du först när du loggat in i tjänsten.
Så här går det till
- Du får en avisering via e-post om att du har fått ett säkert meddelande från Rättviks kommun.
- E-postmeddelandet från Rättviks kommun har avsändaradress no‑reply@rattvik.se.
- I aviseringen finns en länk till den här sidan.
- För att läsa och besvara ditt meddelande loggar du in med e-legitimation (BankID eller mobilt BankID).
Kan jag skicka ett säkert meddelande till Rättviks kommun?
Du kan svara på meddelanden som någon skickat till dig, men du kan inte själv skicka nya meddelanden till andra mottagare i Rättviks kommun.
Bra att veta
Meddelanden som är äldre än 90 dagar raderas från tjänsten.
Frågor
Har du frågor kontaktar du kommunens växel direkt via telefon 0248‑70 000 för att bli hänvisad till rätt enhet.
Denna sida uppdaterades av Carl-Johan Uhlin