Trivsam miljö för sommarsäsongen

Nu när sommaren närmar sig förbereder vi i Rättviks kommun för en ny besökssäsong. För oss handlar det både om att skapa en trivsam miljö för dig som bor här och om att bidra till ett varmt och välkomnande första intryck för alla som kommer hit.
Under våren och sommaren genomför vi flera förbättringar runt om i kommunen. Du kommer bland annat att kunna se nya flaggor vid infarten från Falun- och Leksandshållet, liksom i Furudal. I centrala Rättvik placerar vi ut nya soptunnor i gjutjärn med kommunens vapen och smyckar med olika blomplanteringar.
På stranden förstärker vi skötseln med extra krattning under hela sommaren, så att det ska vara ännu trevligare att vistas där. Runt kommunhuset och Fontäntorget sätter vi ut nya bänkar, och även fontänens kanter rustas upp.
Gammelågränd har fått ett nytt utseende med ny häck, förbättrad belysning och staket. På Storgatan sätter vi upp nya bågar och avspärrningspollare för att skapa en trygg och välordnad miljö.
Denna sida uppdaterades av Birgitta Svensson