Rättviks kommun
Inloggning för skribenter
Personalinloggning mejlprogram

Lättläst om turism

Det finns mycket att se i vår kommun
om du kommer hit som turist.
Vi har en turist-byrå som informerar
turisterna om vad som finns i
Rättviks kommun.

På turist-byrån kan du få förslag på
var du kan bo.
Du kan bo på hotell, vandrar-hem eller
camping-plats.
Du kan bo i stugby eller privat.
Bed & breakfast finns också.

På turist-byrån kan du också få förslag
på restauranger där du kan äta.
Vi har många olika restauranger,
pizzerior och caféer.

I Rättviks kommun finns flera
golf-banor, en skid-anläggning en
slalom-backe och en bandy-arena.
Här finns flera museer och fin natur.

Ibland är det vandrings-dagar,
dans och musik.
Vi har travbana, marknads-dagar och Classic Car Week.

Rättviks Kommun

Relaterad information

siljan.se - Turistbyrålänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
(ej lättläst)