Rättviks kommun
Inloggning för skribenter
Personalinloggning mejlprogram

Lättläst om sjukvård i Rättvik

Det är landstinget som sköter
sjuk-vården.

Du ska i första hand söka hjälp på
vård-centralen i Rättvik.

Om du blir du akut sjuk ska du
söka hjälp på närmaste vård-central
eller närmaste sjukhus.

Telefonnumret till vård-centralen i
Rättvik är 0248-49 47 28.

Landstingets webbplats på Internet
har adressen www.ltdalarna.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster (ej lättläst).

På landstingets webbplats finns det
sidor skrivna på lättläst svenska. 

Om du blir sjuk eller om någon anhörig
blir sjuk kan du ringa Sjukvårds-rådgivningen.
De svarar dygnet runt på telefonnummer 1177.

När du ringer 1177 får du prata med en
sjuk-sköterska.

Sjuk-vårds-rådgivningen har en egen
webbplats, www.1177.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster (ej lättläst).

Kontaktinformation

Vårdcentralen i Rättvik
telefonnummer 0248-49 47 28

Sjukvårdsrådgivningen
telefonnummer 1177

Rättviks Kommun