Rättviks kommun
Inloggning för skribenter
Personalinloggning mejlprogram

Lättläst om färdtjänst

Har du ett funktionshinder och svårt att resa själv med buss eller tåg?
Då kan du söka om färdtjänst.

Med färdtjänst kan du åka till affären
eller åka till ditt arbete.
Du kan också åka och hälsa på en vän
eller släkting.

Du måste ha ett intyg för att söka färdtjänst.
Din läkare hjälper dig med skriva ett intyg.

Du ska skicka ansökan om färdtjänst
till Färdtjänst Dalarna.

Du ska söka färdtjänst om du ska resa
i landskapet Dalarna.

Du ska söka riks-färdtjänst om du ska
åka till ett annat landskap i Sverige.
 

Klicka här om du vill läsa om riksfärdtjänst.

Kontakt

Färdtjänst
ring telefonnummer
023-77 70 40
för att beställa färdtjänst eller
om du har frågor om färdtjänst