Rättviks kommun
Inloggning för skribenter
Personalinloggning mejlprogram

Lättläst om Boda skola

Boda skola finns två mil norr om Rättvik.
Byn heter Boda kyrkby.

Barnen börjar i förskole-klass i
Boda skola och slutar efter klass 5.
Barnen får välja om de vill gå klass 6
till klass 9 i Rättviks-skolan eller i
Furudals skola.

Före skolan och efter skolan kan barnen
vara på fritids.
 

Trygghet är viktigt

Barn ska vara trygga i skolan.
Det ska vara roligt att gå till skolan.
Ingen ska vara ensam.

Alla barn ska ha bra kompisar.
Alla barn tränar på att samarbeta.
Alla barn tränar på att vara en bra kompis.

Att röra på sig är viktigt

Vi är ute varje dag.
Vi går till skogen ibland.

På vintern åker vi skidor och skridskor.
Vi har skid-spår och skridsko-plan vid skolan.

Det är viktigt för både barn och
vuxna att röra på kroppen.
 

Det finns ett bibliotek nära skolan.
Alla barn går dit och lånar böcker.