Rättviks kommun
Inloggning för skribenter
Personalinloggning mejlprogram

Lättläst om miljökontoret

En å med träd på båda sidorna.

Miksnäs. Foto: © Yvonné Öhrnell

Kommunen har ett miljö-kontor.
På miljökontoret arbetar miljö-inspektörer.

Miljö är till exempel natur, sjön vi badar i och luften vi andas.
Miljö är också vatten vi dricker och
avlopps-vatten som vi spolar ut.

Vårt arbete är att ge dig råd om hur du
ska sköta miljön.
Vi besöker dig för att se om du sköter
din miljö.
Vi ger dig tillstånd till olika saker som
påverkar miljön.

Ring till miljö-inspektören om du har
frågor om miljön.
Miljö-inspektören har telefon-nummer
0248-70 144.

Kontaktinformation

Miljö-inspektör för avlopp och kompost
Barbro Wallgren
telefon-nummer 0248-70 144

Miljö-inspektör för vatten och livsmedel
Martin Clarstedt
telefonnummer 0248-70 142

Dala Vatten och Avfall AB
Kund-tjänst
telefon-nummer 020-20 02 10
www.dalavattenavfall.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Relaterad information

Miljö och hälsa (ej lättläst)

Rättviks Kommun