Rättviks kommun
Inloggning för skribenter
Personalinloggning mejlprogram

Lättläst - Så söker du stöd

Du eller din gode man
kan söka stöd enligt LSS.

Stödet är gratis.

Vilket stöd behöver du?

Du söker stödet hos LSS-handläggaren
som arbetar på kommunen.

Du kan ladda ner en ansöknings-blankett härPDF.

Om att flytta till annan kommun.

Om du vill prata med LSS-handläggaren,
ring telefonnummer 0248-70 220.
Säg att du vill prata med LSS-handläggaren.

LSS är en förkortning för Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade.

Kontakt

LSS-handläggare

ring telefon-nummer

0248-70 220

Säg att du vill prata med
LSS-handläggaren.