Rättviks kommun
Inloggning för skribenter
Personalinloggning mejlprogram

Lättläst om bostad med särskild service

Service-bostad är för personer som
behöver hjälp ibland.
Därför behöver de ha personal
i närheten.

En service-bostad är en lägenhet som
ligger i ett vanligt hyres-hus.

I Rättviks finns en service-bostad
på Enålunds-vägen i Rättvik.
 

Grupp-bostad är för personer som
måste ha hjälp av personal dygnet runt.

En grupp-bostad har flera lägenheter.
Det finns också ett rum där all kan vara samtidigt.

I Rättviks kommun finns flera grupp-
bostäder.


Boende-stöd är för dig som bor i en
egen lägenhet och bara behöver hjälp
ibland.

Boende-stöd ingår inte i LSS.


Ring oss om du vill veta mer.

Kontakt

LSS-handläggare

ring telefon-nummer

0248-70 220

Säg att du vill prata med
LSS-handläggaren.