Rättviks kommun
Inloggning för skribenter
Personalinloggning mejlprogram

Lättläst om idrott och fritid

Klarblå himmeloch klarblått vatten. Båtar av olika modeller och färger ligger förankrade i hamnen.

Rättviks båthamn. Foto:© Yvonné Öhrnell.

I Rättviks kommun finns det mycket att göra på fritiden.

Du kan uppleva kultur.
Du kan sporta och idrotta.

Kultur är till exempel teater, dans och musik.
Böcker, museer och konst är också kultur.

Klicka här för att komma Rättviks kulturhus (ej lättläst).

Klicka här för att komma Rättviks bibliotek (ej lättläst).

Människorna som är med i en förening
gör saker tillsammans.

De spelar till exempel innebandy, fotboll, bandy, sjunger, rider på hästar eller åker skateboard.

Rättviks kommun ger pengar till föreningar.

Du kan vara med i en förening om du vill.

Klicka här för att komma till vårt föreningsregister (ej lättläst).


På Wasaborg (ungdomens hus) i Rättvik och fritids-gården Santana i Furudal kan ungdomar som är mellan 13 år och 20 år träffas och göra saker tillsammans.

Där kan du titta på film, baka, spela tv-spel och träffa kompisar.

Klicka här för mer information om Wasaborg (ej lättläst).


I Rättviks kommun finns platser där man kan sporta.

Klicka här för att komma till idrotts-anläggningar, skid-spår och motions-spår (ej lättläst).  

Kontakt

Ungdoms- och fritidskontoret

Besöks-adress
Knihsgatan 13, Rättvik

Post-adress
795 80 Rättvik

Expedition
telefon-nummer 0248-70 226
fritid@rattvik.se

Ungdomens hus
telefon-nummer 0248-70 288