Rättviks kommun
Inloggning för skribenter
Personalinloggning mejlprogram

Ett friskare Rättvik

Tomater, gurka, kål, purjolök, broccoli och andra grönsaker.

Grönsaker. Foto: © Yvonné Öhrnell.

Bli gladare med nyttig mat och

rörelse


Det är viktigt att ta hand om sin kropp. Det kan du göra genom att äta bra mat och röra på dig en stund varje dag. Här får du råd om hur du kan äta nyttigt. Du får också tips på hur du kan röra på dig mer och om roliga saker du kan göra på fritiden.

Två gröna hjärtan.

Du som har en

funktionsnedsättning

Du behöver vara extra noga med att ta hand om dig. Du kanske har problem med din hälsa. Du kanske behöver stöd för att veta vad du ska göra för att kunna leva ett bra liv. Du kanske har svårt att röra dig, har en synskada eller en hörselskada.

Det kan också vara så att du är orolig, ledsen och mår dåligt av det. Du hittar också tips på dessa sidor som är riktade särskilt till dig.

Kontakt

Folkhälsostrateg och drogförebyggare

Irene Sturve

0248-70 227