Din väg: 

Här kan du läsa om Rättviks kommun

Ett foto som visa Rättviks samhälle. Sjön Siljan och Vikarbyn syns också på bilden. Slalombacken med rodelbanan är närmast kameran.

Rättviks samhälle. Foto: © Y. Öhrnell


Rättviks kommun ligger i Dalarna,
i mellersta Sverige.

Dalarna är ett landskap i Sverige.

I Dalarna finns det 15 kommuner,
Rättvik är en av kommunerna i
Dalarna.

I Rättviks kommun bor nästan
11 000 personer.

I samhället Rättvik bor 4 100 personer.

I kommunen finns det också tre
större orter.
Det är Vikarbyn, Boda och Furudal.

I Vikarbyn bor 1 200 personer.

I Boda bor 350 personer och i Furudal
400 personer.

Rättvik ligger vid Siljans östra strand.
Siljan är en sjö.
 



Kontaktinformation

Rättviks kommun
795 80 Rättvik
växel 0248-70 000
fax 0248-70 150
rattvik@rattvik.se

Besöksadress
Kommunhuset
Vasagatan 1, Rättvik

 

Denna sida uppdaterades 2014-01-30 av Yvonné Wennberg Öhrnell